Big Mama

God kväll! egentligen är det ju nog natt redan...
Den här dagen började med matematikprov, så hade vi dessutom våran presentation om Baz Luhrmann. Både provet och presentationen gick riktigt bra. Vi fick sluta skolan tidigare idag på grund av att alla lärare hade något möte de skulle hinna till. Så Sonja och jag for iväg med spårvagnen till alexandersgatan där vi hoppade av och gick till butiken Weekday. Vi provade lite kläder såsom jeans och toppar men kläderna jag provade satt inte alls bra.
Han vara hemma någon timme och så var det iväg och träna. Är så glad att jag kan träna igen, att mitt ben är (nästan) smärtfritt då jag springer.
På vägen till träningarna uppstod ett stort problem. På lahtisvägen hade det skett en krock på 150-200 bilar. Herregud tänk så massor med bilar, det var alltså en kedjekrock. Ni kan troligtvis läsa om dethär i nyheterna.
Vägen till träningarna tog alltså lite längre än väntat på grund av krocken och vi blev ganska sena.
Som jag kanske berättade åt er tidigare söker jag till gymnasiet till en sportlinje så idag måste jag fråga min tränare om rekommendationer. Han skrev väll riktigt positiva saker, så får se om de räcker att komma till linjen.
Kom hem från träningarna mycket snabbare än vägen dit tog.
Min styvpappa hade middagen klar åt min familjen. Vi åt ytterfile med potatis. När vi ätit klart for jag iväg för att träffa min vän Tove.
Vi gick och hyrde en film Big Mama (hamekyttä) en komedi som var sjukt bra. Vi åt egengjord kaka med lite jordgubbar och godis i. Vi hade en riktigt trevlig kväll tillsammans.
Nu blir det då att gå och lägga sig så jag inte sover hela dagen bort imorgon.
Nati, sov sött

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0