finlandsvenskar - ett problem?

Om 12 dagar sitter jag på ett flygplan påväg till Thailand!!
Tyvärr har det blivit en liten bloggpaus på några dagar. Det har inte hänt något speciellt så ni har inte missat något viktigt.
29.1.2012
Förra veckoslutets söndag var jag hos min nära och kära vän Sonja och gjorde på ett modersmålsprojekt. Vi ska ha en presentation på fredag om regissören Baz Luhrmann.
Gjorde inte så mycket annat den dagen, fast jag läste en bok, Gossip Girl.
30.1.2012
Måndagen började med en franska timme i skolan. Efter det gick hela skolan till Sandells för att kolla på en musikal, Rent spelad av amatörer. Amatörerna var i vår ålder och jag tyckte de var väldigt proffesionella. På kvällen var jag hos pappa och slöade. Vi hade vattenförstoppning hemma hos mamma, så man kunde inte ens gå på WC så bestäme mig för att traska iväg till min pappa.
Hos pappa åt vi Pizza namm... medan vi såg på Americas Next Top Model och Good Wife.
31.1.2012
Igår slutade jag skolan klockan 10.45. Sandra och jag gick till Mc Donalds för att luncha och öva på matte prov.
Vi ringde också Valter för att komma och hjälpa med matten. Så vi åt lite hamburgare och sånt och så mittiallt kom det en man som började klaga över att vi var finlandsvenskar och att vi gjorde skolarbeten där. Totalt rasistisk mot oss bara för att vi talar svenska. Så bad personalen mannen gå ut men före han gick ut kastade han sitt använda hamburgarpapper på Valter som satt med stolen närmast honom.
Personalen bad ju såklart om förlåtelse och sa att vi fick sitta kvar. Efter ett par minuter kom en ny man och klagade till kassan över att vi gjorde skolarbeten där... Men som tur var, var personalen vänliga och försvarade oss.
Tänk vad människor har emot finlandsvenskar...
Hem for vi alla lite senare för vi måste öva på matte prov som vi skulle ha imoron (idag 1.2.2012)
När jag kom hem orkade jag inte öva direkt utan kollade på det nya Gossip Girl avsnittet som var super bra!
Övade i varje fall hela kvällen tills klockan 22.00 och så gick jag då och la mig.
Bilden är tagen på Mc Donalds
Det var så kallt ute, så jag satt ännu hemma en lång tid med rock och huva på...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0